Scandic stärker satsningen på hotellupplevelsen med ny tjänst | Konferensvärlden
Comwell Varbergs Kurort - Konferera med havsutsikt
Annons
Branschnytt > Scandic stärker satsningen på hotellupplevelsen med ny tjänst

Scandic stärker satsningen på hotellupplevelsen med ny tjänst

Scandic jobbar sedan ett par år tillbaka målmedvetet för att förflytta varumärket och höja den känslomässiga upplevelsen på hotellen. Som ett led i det arbetet har en ny tjänst skapats, och nyligen startade Ulrika Kjellström Attar i rollen som Manager Brand Experience.

21 oktober 2009, uppdaterad: 28 maj 2013

– Vi har lanserat Scandics vision med en hitsång, vi har ett långsiktigt samarbete med Jamie Oliver och vi har gett ut en egen bok tillsammans med världens mest kända reseguideförlag Time Out. De närmaste åren öpppnar vi nya hotell på centrala adresser i städer som Oslo, Hamburg och Berlin och storytelling blir ett centralt inslag i både design och kommunikation. Utan tvekan utvecklas Scandics varumärke kraftfullt och att vi fokuserar ännu mer på upplevelsen av hotellen genom att skapa en ny tjänst, Manager Brand Experience, är ett viktigt steg vidare. Ulrika Kjellström Attar stärker Scandics kommersiella team med sin erfarenhet av internationella designprojekt och storytelling, berättar Thomas Engelhart, chef för Scandics kommersiella verksamheter.
Ulrika har en gedigen bakgrund inom marknadskommunikation och design, bland annat som europeisk PR-chef för Bang & Olufsen och projektledare på Design House Stockholm. På Scandic jobbar hon med projekt som berör upplevelsen på hotellen, till exempel medarbetarnas nya uniformer, in-room entertainment och nya koncept. En stor och viktig del är att skapa inspirerande berättelser kring de nya hotellen och att jobba aktivt med storytelling i hotellmiljön.
– Scandic är ett företag med stabila värden, som nu jobbar fokuserat för att modernisera och lyfta varumärket, samtidigt som man växer på flera marknader samtidigt. Det är en oerhört spännande utmaning som jag ser fram emot att få vara med om, säger Ulrika Kjellström Attar, ny Manager Brand Experience på Scandic.



Senaste i Branschnytt
Just nu 147 av Sveriges främsta talare!
Johan Mathson
Claes Schmidt Sara Lund
Bitte Slättebol
Mikael Andersson
Marie Slotte & Karolina Rahm
Anders Haglund
Magnus Roos
Torkild Sköld
Katarina Hultling
Annika och Martin Taesler
Victoria Ahlén
Christina Ahlerup
Jesper Caron
Reidar Svedahl
Henrik Mattsson

Prenumerera på Konferensvärldens nyhetsbrev

Följ oss på Facebook

Badhotellet - Ta er tiden, kombinera spa och konferens!
Radisson Blu Scandinavian Hotel GBG - Experience meetings
Still Sparkling
Ullevi - Vi skulle stannat i Gteborg
Vi vet vad vi talar om - Lindau.se
Kosta Boda Art Hotel
Quality Conference
Mtestorget Gteborg 1 oktober 2014
Mtestorget Stockholm 23 september 2014
Stockholm City Conference Centre - Minimte eller Megaevent
Torekov Hotell

Kontakta oss

Compro Media, Telefon: 08-459 24 00

Besöksadress: Råsundavägen 1, 169 67 Solna

Postadress: Box 4028, 169 04 Solna

Välkommen att kontakta oss!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev