Mässmediet håller ställningarna - | Konferensvärlden
Mötesnytt > Mässmediet håller ställningarna

Mässmediet håller ställningarna

Svenska företag ökar sina investeringar i marknadskommunikation, och mässmediet håller ställningarna som en viktig kanal.

25 maj 2011, uppdaterad: 28 maj 2013

Att ställa ut på mässa är en av de metoder som ökar när svenska företag nu investerar alltmer i sin marknadskommunikation. Det visar siffror från Institutet för Reklam- och Mediestatistik. Under 2010 investerade företagen drygt 62 miljarder kronor i marknadskommunikation, en ökning med 7 procent jämfört med 2009. Av den totala investeringen gick cirka 3,5 miljarder till deltagande på mässor, som därmed ökade med 9 procent jämfört med året innan.
– Det här visar att svenska företag förstår hur viktigt det är att jobba med personliga möten som en integrerad del i marknadsmixen, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

Fortfarande görs de största investeringarna i dagspressannonser och nätreklam, medan de kanaler som ökar mest är mobilmarknadsföring, butiksmedia och tevereklam.
– Jag tror att vi kommer få se allt fler exempel där flera aktörer går samman i nya konstellationer för att verkligen nyttja kraften i de olika medierna. Ett exempel är vårt samarbete med TV4-Gruppen och Vi i Villa, där Äntligen Hemma fungerar som koncept både för teveprogrammet och för mässor på flera orter, säger Patric Sjöberg.



Sök igen

Senaste i Mötesnytt


Erbjudanden

Till alla erbjudanden »

Utvald underhållning

Till fler underhållare »

Få vårt nyhetsbrev

Snabb söktjänst och kostnadsfri bokningshjälp med allt för konferenser, möten och event.

Kontakta Compro Möten & Event!

Telefon: 08-459 24 00

Adress: Industrivägen 10 A, 171 48 Solna

Teatergatan 19, 411 35 Göteborg

E-post: info@compro.se

www.compro.se


Allt inom möten och konferens

Konferensguiden | KonferensVärlden | Kickoff | Lindau artist & talare | Svensk Mötesdesign | HotellBoka | Festplatsen
 Följ oss på Facebook
Följ oss på Facebook så får du uppdateringar om nyheter och erbjudanden.