BokningsBolagets topprekrytering för nya marknader
Italien, Spanien, Nordamerika och Tyskland… Michael Togni ska hjälpa BokningsBolaget att ta ett kliv ut i världen.
– Vi ska erbjuda Skandinavien som destination för utländska grupper. BokningsBolaget med sin stora kunskap om regionen är den perfekta plattformen, säger Michael Togni.
13 januari 2011, uppdaterad: 28 maj 2013
Michael Togni är uppväxt i resebranschen. Hans far var turistchef för Italienska Turistbyrån i Norden i över 20 år. Hemmet varierade mellan Stockholm, Köpenhamn, Helsingfors och Amsterdam. De senaste 21 åren har Michael bott i Rom. Där har han haft viktiga roller för både incoming och outgoing, bland annat mot den skandinaviska marknaden. I hans yrkesroll har resor runt hela världen för att leta upp destinationer ingått och han har representerat Italien på internationella branchmässor. Den sista tiden i Rom hade Michael en hög chefsbefattning på Eden Viaggi, en av Italiens viktigaste turoperatörer.
Michael har alltid vetat att han en dag skulle återvända till Sverige. Nu anser han att tiden är inne.
– Svenskar älskar Italien och medelhavet och nu har jag hittat en chans att ge mitt bidrag till ett utbyte mellan länderna, säger han.
Michael kommer även att utveckla och sälja konferensresor från Sverige till utlandet. Tillsammans med BokningsBolagets projektledare för stora events, Birgit Nilsson ska han arbeta för att ta marknadsandelar när det gäller större konferensresor utomlands.
– Samma destinationer som vi kommer att bearbeta för incoming kommer vi att förstärka för outgoing. Vi kommer att kunna erbjuda kompletta helhetslösningar i hela världen, säger Michael.
På BokningsBolaget är de glada över att Michael Togni har valt att arbeta hos dem.
– Vi ser en oerhörd utvecklingspotential i Michael. För oss är det här är ett gyllene tillfälle då svenska mötesindustrin har mycket att lära av hur branschen fungerar utomlands, säger Leif Bergström, vd BokningsBolaget.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.