En ledande mötesplats för rese-, turist- och mötesindustrin
Inte en mötesplats, utan flera. Ett antal nischade forum där olika segment inom besöksnäringen ska hitta exakt rätt målgrupp.
5 december 2014,
TUR 2015 äger rum på Svenska Mässan, Göteborg, mellan 18 och 22 mars, det blir premiäråret för den nya modellen.
- Istället för ”allt till alla” koncentrerar vi oss på de segment där vi, i nära samarbete med branschföreträdare, ser tydliga behov, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR på Svenska Mässan.
- Resultatet är inte en utan flera mötesplatser, som kan arrangeras var för sig, men som under TUR-dagarna sammanfaller i tid och rum.
- Hittills har vi utvecklat TUR inom den ram som sattes redan premiäråret 1984. Det har lett till en mängd kompromisser, säger Farhad Kakavand.
- Idag ser resemarknaden helt annorlunda än för 30 år sedan. Därför tar vi nu ett radikalt beslut och lämnar den givna ramen.
TUR 2015 får fyra bärande delar:
• Svensk Besöknäringskongress, 18–19 mars, som förenar hela näringen och blir den första i sitt slag.
• Scandinavian International Travel Meet, 19 mars, en outgoing-satsning i speeddejting-miljö, inspirerad av amerikanska PowWow.
• Business Travel, 19 mars. En affärsresesatsning riktad till köpare och säljare inom konferens-, mötes- och eventbranschen.
• Konsumentmässan, 20–22 mars, med matupplevelser och aktiv livsstil som teman, kryddad med förmånliga deals.
Hittills har ett 100-tal utställare anmält sig och många fler är på gång.
- Vi är också mycket glada för att utställare och nationer, som inte varit med under senare år, nu återvänder. Till exempel Storbritannien, Portugal och Tour Pacific, avslutar Farhad Kakavand.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.