Från SJ till sommarland
I januari tillträder Fia Westerberg tjänsten som rektor vid Parks and Resorts Academy – akademin som drivs av upplevelsekoncernen Parks and Resorts. Under ledning av Fia Westerberg, tidigare utvecklingschef på SJ Service Academy, siktar Parks and Resorts Academy på att bli bäst i Skandinavien på medarbetarutbildningar inom service och värdskap.
19 januari 2012, uppdaterad: 28 maj 2013
Upplevelsekoncernen Parks and Resorts som driver Kolmården, Gröna Lund, Skara Sommarland, Furuvik och Aquaria, har arbetat aktivt med att serviceutbilda sina medarbetare sedan 2008. Koncernens egen akademi, Parks and Resorts Academy, tillsätter nu Fia Westerberg som ny rektor. Akademins främsta uppgift är att utbilda koncernens säsongsanställda inom service och värdskap.
– Det räcker inte med hisnande berg- och dalbanor eller vackra parkmiljöer. Om inte medarbetarna lever upp till gästens förväntningar kan parkbesöket ändå bli en besvikelse. Parks and Resorts lägger därför oerhört stor vikt vid serviceutbildning av alla medarbetare. Med rekryteringen av Fia Westerberg har vi nu goda chanser att ta Parks and Resorts Academy till nästa nivå, säger Jan Roy, koncernchef på Parks and Resorts.
Fia Westerberg har tidigare bland annat varit med och startat två flygbolag: Nordic European, där hon var cabin crew manager och NovAir, där hon var base manager och serviceinstruktör.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.