Martin Stenmarck och Scandic i nytt samarbete
2008 lanserade hotellkedjan Scandic sin nya vision med en sång, framförd av artisten Martin Stenmarck. Låten ”A million candles burning” blev en hit som sålde guld och klättrade upp till första plats på singellistan i Sverige. Nu är det dags igen – i dagarna börjar Martin Stenmarcks version av Keanes ”Everybody’s changing” spelas på radion.
17 juni 2010, uppdaterad: 28 maj 2013
– Vi sökte en låt med något att säga. Den här låten är så bra och har ett starkt budskap som stämmer överrens med anledningen till att jag samarbetar med Scandic att jag bestämde mig direkt, berättar Martin Stenmarck.
Hela vinsten från ”A million candles burning” gick till Scandics hållbarhetsfond, och nu kommer även ”Everybody’s changing” att bidra till fonden.
– Att en hotellkedja ger ut en sång är ovanligt, men det reflekterar Scandics vilja att kommunicera med gäster och medarbetare på ett nytt och inspirerande sätt! Vi vill berätta om vårt djupa engagemang för en bättre värld, säger Thomas Engelhart, kommersiellt ansvarig för Scandic.
”Everybody’s changing” kommer endast att distribueras digitalt och kan laddas ner via Scandics hemsida samt – lite längre fram - på iTunes.
För att lyssna på låten gå in på:
www.scandichotels.se/stenmarck
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.