Nu är kaffeläsken MEAN [bi:n] här
Nu möts det bästa från två dryckesvärldar i en helt ny smakupplevelse. I kaffeläsken MEAN kombineras kaffets naturligt uppiggande effekt med läskens uppfriskande egenskaper och goda sötma.
11 februari 2011, uppdaterad: 28 maj 2013
– Det är egentligen inget hokus pokus bakom en produktutveckling som denna. MEAN kanske är lite oväntad, samtidigt som det är lite konstigt att en dryck som denna inte redan finns på marknaden - två så väletablerade och populära drycker kombinerade i en. Det enkla är i många fall det godaste, säger Fredrik Sverkersten, kategorichef läsk på Spendrups.
Namnet MEAN anspelar lite lekfullt på koffeininnehållet och dess uppiggande effekt. Koffeinmängden är densamma som i en normalstor kaffekopp (16 cl).
– Kort och gott - MEAN är en perfekt dryck när man är sugen på en uppiggande kopp kaffe men också vill ha något uppfriskande, avslutar Fredrik Sverkersten.
MEAN lanseras i en s k 33 cl Sleek can och kommer att finnas ute i dagligvaru- samt servicehandeln fr o m vecka 14. Den kommer även att säljas på barer och restauranger.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.