Nu är kaffeläsken MEAN [bi:n] här
Nu möts det bästa från två dryckesvärldar i en helt ny smakupplevelse. I kaffeläsken MEAN kombineras kaffets naturligt uppiggande effekt med läskens uppfriskande egenskaper och goda sötma.
11 februari 2011, uppdaterad: 28 maj 2013
– Det är egentligen inget hokus pokus bakom en produktutveckling som denna. MEAN kanske är lite oväntad, samtidigt som det är lite konstigt att en dryck som denna inte redan finns på marknaden - två så väletablerade och populära drycker kombinerade i en. Det enkla är i många fall det godaste, säger Fredrik Sverkersten, kategorichef läsk på Spendrups.
Namnet MEAN anspelar lite lekfullt på koffeininnehållet och dess uppiggande effekt. Koffeinmängden är densamma som i en normalstor kaffekopp (16 cl).
– Kort och gott - MEAN är en perfekt dryck när man är sugen på en uppiggande kopp kaffe men också vill ha något uppfriskande, avslutar Fredrik Sverkersten.
MEAN lanseras i en s k 33 cl Sleek can och kommer att finnas ute i dagligvaru- samt servicehandeln fr o m vecka 14. Den kommer även att säljas på barer och restauranger.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Hotel Ullinge Småland
Konferenspärlor Söker ni en unik mötesplats där ni tillsammans kan konferera och mötas i lugna, rofyllda omgivningar som ger den harmoni som behövs för att tänka nytt och fylla på med inspiration och energi. Då är Hotel Ullinge mitt i hjärtat av Småland ett perfekt val. Här njuter ni av en rofylld atmosfär samtidigt som ni får tillgång till den allra senaste mötestekniken i ljusa flexibla lokaler.