Ny marknads- och försäljningschef på Countryside Hotels
Bibi Rydbacken är ny marknads- och försäljningschef på hotellkedjan Countryside
Hotels of Sweden, med uppdrag att stärka kedjans varumärke och konkurrenskraft i
Sverige.
19 september 2011, uppdaterad: 28 maj 2013
Tillsammans med Countryside Hotels styrelse kommer Bibi att arbeta för att öka de 39
medlemshotellens försäljning inom privatsegmentet och därmed värdet av hotellens
medlemskap. Stort fokus kommer att ligga i medlemsvård samt att engagera medlemmarna i arbetet med varumärket.
Närmast kommer Bibi från tjänsten som marknads- och försäljningschef på The Collector’s Hotels i Stockholm, där hon varit anställd sedan 2006. Innan dess arbetade hon på Rezidor Hotel Group under sju år på flera olika tjänster inom marknadsföring och försäljning. Utöver detta har Bibi en utbildning inom Hotel Management och har läst marknadsföring och PR på Berghs School of Communication.
– Jag ser verkligen fram emot en spännande höst och att anta den roliga utmaningen i
uppdraget att stärka varumärket Countryside Hotels till en större spelare på den svenska
marknaden, säger Bibi.
Countryside Hotels styrelseordförande Jan Edshage kommenterar rekryteringen: – Förutom att ha en gedigen bakgrund med erfarenhet av just det vi söker har hon gett ett mycket gott och kunnigt intryck. Vi i styrelsen är mycket glada och hälsar Bibi hjärtligt välkommen till oss.
Bibi kommer att ha sin bas i Stockholm och tillträder sin anställning på Countryside Hotels den 19 september 2011.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.