"Slaget om Norge" ska marknadsföra destinationen
Som en del av marknadsföringen av Norge som resmål inför sommaren drar VisitNorway på måndag igång Facebook-kampanjen ”Slaget om Norge”.
10 maj 2011, uppdaterad: 28 maj 2013
Kampanjen är framtagen av den digitala marknadsföringsbyrån Guava och sker tillsammans med partners Hurtigruten, Widerøe, NordNorsk Reisliv, Trøndelag Reiseliv samt Fjord Norge och är del av en större kampanj i print, radio, tv samt online.
Facebookkampanjen består av annonsering och en spelapplikation där den tävlande reser virtuellt mellan Bergen och Kirkenes och på snabbast tid ska svara på fem frågor om Norge. I vinstlistan ligger bla resor med Hurtigruten och Widerøes flygluffarbiljett Norge Runt.
Marknadschef Robert Nygårdhs säger att kampanjens syfte är att på ett underhållande sätt nå ut till nya och befintliga konsumentgrupper. Sociala medier blir en allt viktigare del i vår kommunikation och vår förhoppning är att så många som möjligt kommer att delta i ”Slaget om Norge” och sprider det vidare till sina vänner.
Miyako Soeda, Facebookexpert på Guava, säger:"Genom denna spelapplikation hoppas vi kunna öka intresset för Norge som resmål hos svenskar och engagemanget på Facebooksidan Upplevelser i Norge .
http://www.facebook.com/visitnorway.se
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Puls Sverige AB Uppland
Hållbarhet & Miljö Puls tar ett stort steg mot en mer hållbar snöskoterturism genom lanseringen av elsnöskoterturer på Bruksvallarna Game Fair 4-5 augusti. Som en av några få nordiska skotersafarioperatörer utvalda av BRP koncernen kommer Puls att utvärdera samt utveckla den banbrytande elsnöskotern Lynx Adventure Electric under de kommande två åren.