"Slaget om Norge" ska marknadsföra destinationen - | Konferensvärlden
Mötesnytt > "Slaget om Norge" ska marknadsföra destinationen

"Slaget om Norge" ska marknadsföra destinationen

Som en del av marknadsföringen av Norge som resmål inför sommaren drar VisitNorway på måndag igång Facebook-kampanjen ”Slaget om Norge”.

10 maj 2011, uppdaterad: 28 maj 2013

Kampanjen är framtagen av den digitala marknadsföringsbyrån Guava och sker tillsammans med partners Hurtigruten, Widerøe, NordNorsk Reisliv, Trøndelag Reiseliv samt Fjord Norge och är del av en större kampanj i print, radio, tv samt online.

Facebookkampanjen består av annonsering och en spelapplikation där den tävlande reser virtuellt mellan Bergen och Kirkenes och på snabbast tid ska svara på fem frågor om Norge. I vinstlistan ligger bla resor med Hurtigruten och Widerøes flygluffarbiljett Norge Runt.

Marknadschef Robert Nygårdhs säger att kampanjens syfte är att på ett underhållande sätt nå ut till nya och befintliga konsumentgrupper. Sociala medier blir en allt viktigare del i vår kommunikation och vår förhoppning är att så många som möjligt kommer att delta i ”Slaget om Norge” och sprider det vidare till sina vänner.

Miyako Soeda, Facebookexpert på Guava, säger:"Genom denna spelapplikation hoppas vi kunna öka intresset för Norge som resmål hos svenskar och engagemanget på Facebooksidan Upplevelser i Norge .

http://www.facebook.com/visitnorway.se



Se alla inom temat här

Senaste i Mötesnytt


Få vårt nyhetsbrev

Snabb söktjänst och kostnadsfri bokningshjälp med allt för konferenser, möten och event.

Kontakta oss!

Telefon: 08-506 285 00 | 020-10 00 59

Adress: Industrivägen 1, 171 48 Solna

E-post: info@bokningsbolaget.se

www.bokningsbolaget.se


Medverkan och annonsering

Läs mer om de exponeringspaket som vi erbjuder företag inom möten, event och konferens.

Allt inom möten och konferens

Konferensguiden | KonferensVärlden | Festplatsen
Få konferensoffert redan idag!  Följ oss på Facebook
Följ oss på Facebook så får du uppdateringar om nyheter och erbjudanden.