Sveriges bästa affärsresebyrå för femte gången
Att resenärerna själva rekommendera Resia till vänner och kollegor i så hög grad gör att Resia med god marginal blir Sveriges bästa affärsresebyrå i tävlingen Business Travel Award 2012.
28 mars 2012, uppdaterad: 28 maj 2013
Parametern Rekommendationsindex väger tungt i undersökningen bakom utmärkelsen där cirka 3000 beslutsfattare och affärsresenärer deltar. Den jämna kvalitén förklarar varför Resia har korats till Sveriges bästa affärsresebyrå fem gånger på sex år. Kunderna tycker att de reser bekvämt och sparar tid och pengar genom att använda Resias tjänster.
– Att resenärerna även anser att de får mycket för pengarna är en viktig faktor, säger Jan Ogner, VD på Resegeometri Nordic AB som tillsammans med SBTA och Travel News delar ut Business Travel Award.
En ny tävlingsförutsättning för 2012 är metoden Net Promoter Score (NPS). Den används för att mäta de olika aktörernas rekommendationsindex och lojaliteten i kundrelationerna. NPS är ett komplement till traditionella undersökningar för att mäta kundnöjdhet. Resultatet viktas beroende på hur många resenärer som finns på det svarande företaget och utifrån hur många resdagar affärsresenären har under ett år. Rösten från den som reser mest väger tyngst.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.