Zinnemax 5D-biograf öppnar för konferens
Sveriges första 5D-biograf, Zinnemax, öppnade i augusti förra året. Nu utökar man verksamheten genom att erbjuda möten, konferenser och föreläsningar. I samarbete med Foodism, specialiserade på sinnesmarknadsföring och smakprofilering, erbjuds föreläsningar om hur våra fem sinnen inverkar på varumärken och produkter.
13 mars 2012, uppdaterad: 28 maj 2013
– Vi kommer nyttja vår 5D-biograf till fullo. Det pratas allt mer om vikten av sinnesmarknadsföring och vi kan erbjuda en ny typ av konferens- och mötesplats som knyter an till upplevelsen av 5D-bio, säger Mats Rosén, grundare av Zinnemax 5D.
Allt fler företag använder sig idag av sinnesmarknadsföring. Traditionell marknadsföring där man pratar om produktfördelar är förbi menar Vanja Franzén, gastronom och grundare av Foodism.
– Med sinnesmarknadsföring kan man bygga upp och uttrycka varumärkets identitet på ett helt annat sätt än vad traditionell marknadsföring gör. Man når dessutom sina kunder på ett mer personligt och känslomässigt plan, säger Vanja Franzén.
Zinnemax 5D etablerade Sveriges första 5D-biograf i Kista Galleria. 5D-bio skapar en känsla av att vara med i filmen genom att lägga till olika effekter som är synkroniserade med filmen. Så som stolar som rör sig, vindpustar, vattenstänk, rök, doft, känseleffekter, ljuseffekter och en ljudanläggning i 7.1-format. Zinnemax 5D stimulerar alla sinnen och filmerna som visas är cirka 5 -10 minuter långa.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.