

Scandics mobila hotellrum vinner brons i världens största reklamtävling
Hotell Scandics mobila hotellrum - Scandic To Go - vinner brons i världens största reklamtävling, Cannes Lions, i kategorin ”Media”. Scandic To Go är ett samarbete mellan kommunikationsbyrån Prime och Scandic.
25 juni 2015, uppdaterad: 25 juni 2015
Scandic To Go är en helt egen hotellkategori, ett mobilt hotellrum, som kan ställas på nästan vilken önskeplats som helst – med alla bekvämligheter som i ett vanligt hotellrum.
- Vi är så stolta och glada över att Scandic To Go återigen blir uppmärksammat för sin innovativa och kreativa idé. Med Scandic To go ville vi hitta ett kreativt sätt att visa att Scandic har genomgått en stor förändring de senaste årenmed den omfattande hotellrenovering vi genomfört och många nya fantastiska hotell. Det här priset är ännu ett bevis på att vi lyckats med idén, säger Anna Wirén, Marketing Director Scandic.
Scandic To Go har tidigare vunnit guld i Spinn, Bronze Pencil i One Show och nominerats till flertalet priser, däribland Gyllene Hjulet och Guldägget.
- Detta är ett exempel på hur man genom kreativ produktutveckling som ger riktigt värde till gästerna kan skapa intresse och uppmärksamhet i många olika marknadsföringskanaler. Att To Go dessutom är en helt egen kanal gör det till en kommunikationsplattform som går att använda över tid. Scandics uthållighet, driv och vilja att hela tiden utveckla projektet är nyckeln till framgången, säger Hannes Kerstell, kundansvarig på Prime.
På plats i Cannes för att ta emot priset finns Anna Wirén, Marketing Director på Scandic.
Cannes Lions är en årlig festival för branschfolk inom kommunikationsbranschen som drog igång under söndagen 21 juni och pågår under sju dagar. På festivalen uppmärksammas de mest kreativa idéerna inom print, film, teknik och produktdesign världen över.
Se kampanjfilmen här.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.