Flera Radisson Blu-hotell tilldelas utmärkelsen “2015 TripAdvisor Certificate of Excellence” - | Konferensvärlden
Nyheter > Flera Radisson Blu-hotell tilldelas utmärkelsen “2015 TripAdvisor Certificate of Excellence”

Flera Radisson Blu-hotell tilldelas utmärkelsen “2015 TripAdvisor Certificate of Excellence”

Flera av Radisson Blus hotell i Sverige belönades idag med utmärkelsen “2015 TripAdvisor Certificate of Excellence”, för enastående gästrecensioner på det nätbaserade reseforumet TripAdvisor. Priset innebär ännu ett erkännande för Radisson Blus servicefilosofi ”Yes I can!”.

20 maj 2015, uppdaterad: 20 maj 2015

Ett av de hotell som tilldelats utmärkelsen är Radisson Blu Waterfront Hotel i Stockholm. Hotellet har årligen fått ta emot utmärkelsen sedan den först lanserades år 2011, och kvalar således in i TripAdvisors Certificate of Excellence ”Hall of Fame”. Genom åren har fler än 2400 gästrecensioner av hotellet publicerats på TripAdvisor – och nästintill alla (95 %) beskriver hotellet som ”fantastiskt” eller ”mycket bra”. I recensionerna lyfts hotellets centrala läge, höga standard och goda service fram.

- Den här utmärkelsen visar den fina kvaliteten hos vårt serviceerbjudande, där målet alltid är ge en fantastisk helhetsupplevelse till våra gäster, säger Sam Holmberg, General Manager på Radisson Blu Waterfront Hotel. Vi strävar efter att erbjuda våra gäster en minnesvärd upplevelse, och gästernas positiva feedback är ett bevis på vår personals hårda arbete.

Utöver Radisson Blu Waterfront Hotel fick även följande svenska hotell inom Carlson Rezidor Hotel Group ta emot utmärkelsen: Radisson Blu SkyCity Hotel Arlanda Airport, Radisson Blu Arlandia Hotel Stockholm, Radisson Blu Hotel Malmö, Radisson Blu Royal Park Hotel Stockholm, Park Inn by Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad, Park Inn by Radisson Malmö, Radisson Blu Riverside Hotel Göteborg, Radisson Blu Hotel Uppsala samt Park Inn By Radisson Lund.

Dagens utmärkelser är ännu ett framgångsrikt exempel på vad Carlson Rezidors servicefilosofi “Yes I Can!” har uppnått. Programmet, som lanserades för första gången 1995, syftar till att träna alla anställda i att erbjuda gästerna en service- och hotellupplevelse i toppklass. Det innefattar flera olika verktyg och utbildningsprogram som alla anställda slutför inom 30 dagar efter att de påbörjat sin anställning.

I linje med Radisson Blus löfte om ”100 % Satisfaction Guaranteed” ger programmet också de anställda verktygen för att göra det som krävs för att göra en missnöjd gäst glad igen.

- ”Yes I can!”-filosofin handlar i grunden om att göra alla våra gäster nöjda, och vi utbildar våra anställda i att använda sitt eget goda omdöme och sina erfarenheter för att ge gästerna fantastisk service, säger Tom Flanagan, Area Vice President Nordics för The Rezidor Hotel Group.



Se alla inom temat här

Senaste i Nyheter


Få vårt nyhetsbrev

Snabb söktjänst och kostnadsfri bokningshjälp med allt för konferenser, möten och event.

Kontakta oss!

Telefon: 08-506 285 00 | 020-10 00 59

Adress: Industrivägen 1, 171 48 Solna

E-post: info@bokningsbolaget.se

www.bokningsbolaget.se


Medverkan och annonsering

Läs mer om de exponeringspaket som vi erbjuder företag inom möten, event och konferens.

Allt inom möten och konferens

Konferensguiden | KonferensVärlden | Festplatsen
Få konferensoffert redan idag!  Följ oss på Facebook
Följ oss på Facebook så får du uppdateringar om nyheter och erbjudanden.