Scandic To Go vinner Bronze Pencil i reklamtävlingen One Show
Scandics mobila hotellrum, Scandic To Go, vinner Bronze Pencil i en av världens mest prestigefulla reklamtävlingar, One Show, i kategorin Design: Experiences – Brand Installations. Priset delades ut i New York på torsdagen.
8 maj 2015,
Scandic To Go är en helt egen hotellkategori, ett mobilt hotellrum som kan ställas på nästan vilken önskeplats som helst – med alla bekvämligheter som i ett vanligt hotellrum. Scandic To Go är ett samarbete mellan PR-byrån Prime och Scandic.
– Vi ville hitta ett kreativt sätt att visa att Scandic har genomgått en stor förändring de senaste åren. Vi har genomfört en omfattande hotellrenovering och öppnat helt nya hotell. Scandic To Go gav oss möjligheten att visa upp hur fina våra hotellrum faktiskt är nu och ge oss en anledning att kunna prata design på ett sätt vi inte kunnat förut. Att vi dessutom vinner priser för det är ju en stor bonus!, säger Anna Wirén, Marketing Director Scandic.
Scandic To Go har tidigare vunnit guld i Spinn och nominerats till flertalet priser, däribland Gyllene Hjulet och Guldägget. Andra som tävlade i samma kategori var bland andra Nike och Coca Cola.
– Scandic To Go visar det nya Scandic på ett fint sätt och det är en idé som skapar uppmärksamhet i flera kanaler i hela Norden under lång tid. Jag tycker att Scandic har visat mod och uthållighet under hela kampanjen, säger Hannes Kerstell, kundansvarig på Prime.
På plats i New York för att ta emot priset fanns Anna Wirén, Marketing Director, och Anna Forsberg, Marketing Manager Leisure.
Se alla inom temat här