Peter Storckenfeldt VD på Kistamässan…
…som är ny på tjänsten sedan den 1 juni i år. Peter har höga ambitioner och vill göra Kistamässan till det bästa företaget inom mässbranschen. Dessutom berättar han för KV att han är lite spänd inför första sin första mässa som VD.
2 september 2009, uppdaterad: 28 maj 2013
Varför valde du att hoppa på VD-tjänsten på Kistamässan?
– Det är ett fantastiskt spännande och roligt projekt. Framför allt lockades jag av att det är en helt ny mässanläggning. Det är ”once in a lifetime” att få utveckla ett mässföretag nästan från scratch.
Vad har du fått för intryck än så länge?
– Det har varit spännande och lärorikt att få sätta mig in i denna bransch. Jag har jobbat inom besöksnäringen sedan 1994 och har god kunskap kring besöksnäringen, men har inte jobbat inom mässbranschen tidigare. Däremot har jag erfarenhet som både utställare och besökare på olika mässor och har stor förståelse för branschen. Sedan jag började i juni har vi redan fått in ett antal spännande projekt för 2010 och 2011.
Vad har du för ambitioner med din VD-roll?
– Jag har ett par tydliga ambitioner. Vi kommer aldrig att kunna bli det största mässföretaget, däremot kan vi bli det bästa. Jag vill utveckla företaget, få det att växa och att vi har en bra lönsamhet på verksamheten. Detta uppnår vi genom bra personal och genom att jobba mycket med kvalitetssäkring. För att använda ett slitet uttryck så är det viktigaste att vi har kunden i centrum.
Vad ser du fram emot mest i höst?
– Jag började första juni och har egentligen inte fått uppleva någon mässa än. Jag är därför väldigt spänd på hur organisationen fungerar när det är mässa i huset. Våra orderböcker ser hyggliga ut inför hösten och vi är välbokade fram till sista mässan för året i december.
Se alla inom temat här