Det här vill ni läsa om!
Konferensanläggningar, event samt mat och dryck. Det är topp tre att läsa om i tidningen enligt en färsk läsarundersökning bland Sveriges konferensinköpare. I undersökningen visade det sig också att över 90 procent läser KonferensVärlden regelbundet.
30 mars 2010, uppdaterad: 28 maj 2013
Självklart vill vi på redaktionen veta vad våra läsare tycker om tidningen och webben. Och vi vill skriva om det som ni vill läsa om. Därför har vi gjort en helt ny läsarundersökning bland Sveriges konferensinköpare, som är genomförd av GfK Sverige i mars 2010.
Topp 3 att läsa om i tidningen:
1. Konferensanläggningar
2. Mat & Dryck
3. Events
Dessutom har vi fått reda på att:
* 91% läser regelbundet tidningen KonferensVärlden
* 84% ger tidningen betyget bra eller mycket bra
* 60% besöker regelbundet konferensvarlden.se
* 50% arrangerar minst fem konferenser per år
* 38% använder alltid erbjudanden från annonsörerna
* 35% har konferens två dagar eller längre
KonferensVärlden är den enda tidningen inom mötesbranschen som är RS-kontrollerad.
Tidningsstatistik AB genomför varje år en RS-kontroll av upplaga.
För att ge en rättvis bild av anläggningarna som vi skriver om i tidningen är vi nästan alltid ute och besöker platserna. Det tycker vi är en viktig del i rapporteringen.
Är det något som ni tycker saknas i tidningen - skicka ett mail till: redaktionen@konferensvarlden.se
Se alla inom temat här
Senaste i Reportage
Sigtunastiftelsen Hotell & konferens Arlanda (flygplats)
Konferenspärlor I en helt unik miljö, i idylliska Sigtuna, har Sigtunastiftelsen skapat en lugn mötesplats där dialogen står i centrum och omvärldens brus försvinner. En öppen plats för gränsöverskridande möten.
Quality Hotel™ 11 & Eriksbergshallen Västergötland
Hotell Göteborg – en stad där innovation, historia och framtidstro möts. Mitt i denna dynamiska destination erbjuder hotellkoncernen Strawberry hela 14 stycken hotell, fyra av dem inom Quality Hotel-familjen, som med entreprenören Petter Stordalen i spetsen präglas av en passion för hållbarhet och nyskapande. Med lösningar vilka passar allt från den kreativa konferensen till det effektiva affärsmötet.