Stort och brett serviceutbud hos Sodexo
Sodexo är ett globalt företag med fokus på att erbjuda sina kunder Quality of Life Service, det vill säga olika typer av service för ökad livskvalité. Syftet är att bolagets kunder och deras medarbetare ska ha support i sin vardag så att de kan fokusera på det som är deras egentliga arbetsuppgifter och det egna företagets kärnverksamhet.
25 oktober 2017,
Genom mer än 100 olika sorts tjänster erbjuder Sodexo sina kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom bland annat reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management, hushållsnära tjänster och conciergetjänster, men också olika typer av konferenstjänster.
- Sodexo tillhandahåller en komplett portfölj av servicetjänster för både det privata näringslivet och den offentliga sektorn. Detta innebär att vi också vill erbjuda attraktiva mötesplatser när företaget har externa möten utanför kontoret eller industrimiljön, berättar Jörgen Tingsberg som är Marknads- och försäljningschef på Sodexo.
Många olika typer av anläggningar
Sodexos konferensanläggningar finns därför på olika platser runtom i Sverige och rymmer alltifrån herrgårdar, kurhotell och mötesplatser i city till unika hotell med skid- och andra idrottsmöjligheter.
Gemensamt för alla anläggningar är ett genuint värdskap, vackra miljöer och moderna lokaler i kombination med högklassig mat, alltid lagad från grunden. Utbudet ska täcka olika typer av möten, oavsett om det är den interna organisationen som ska träffas eller om det är ett litet eller större event för företagets kunder. Sodexos erbjudande omfattar miljöer med och utan logi, detta då ju behoven ser olika ut vid olika typer av möten och arrangemang.
- Vi vill också att några av våra hotell- och mötesplatser ska erbjuda möjlighet för privatpersoner att njuta av avkoppling, fest och weekend. Nynäs Havsbad och Skytteholm i närheten till Stockholm samt Hämeenkylä Manor utanför Helsingfors har blivit uppskattade val för dessa gäster, förklarar Jörgen Tingsberg. Vi får ofta höra av våra kunder och gäster att de är särskilt nöjda med utbudet och mixen av hotell- och mötesplatser.
Att många av Sodexos anläggningar ligger i expansiva, företagstäta områden samt oftast väldigt nära kommunikationer har bidragit till att både nya och återkommande kunder väljer att löpande mötas där.
Grundläggande värderingar
Men för företaget Sodexo är det inte bara angeläget att erbjuda sina kunder en så bra service och ett så stort utbud som möjligt. Minst lika viktigt i bolagets verksamhet är att arbeta för att leva upp till dess grundvärderingar och etiska principer, vilket bland annat betyder stora satsningarna på mångfald, inkludering och en strävan efter att ha en medarbetargrupp som representerar många olika kompetenser.
- Vi arbetar aktivt mot all typ av diskriminering genom att öka medvetenheten och ge alla lika möjlighet till utveckling. Vi ger service till kunder och konsumenter i alla länder och inom alla kulturer och därför är det viktigt för oss att våra medarbetare speglar samma mångfald som finns hos våra kunder, förklarar Jörgen Tingsberg avslutningsvis.
Fakta Sodexo:
Sodexo grundades 1966 av Pierre Bellon i Marseille, Frankrike och är idag världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet.
Sodexo har verksamhet i drygt 80 länder världen över, 425.000 medarbetare och runt 70 miljoner människor tar varje dag del av företagets service på olika sätt.
Företagets historia i Sverige startade redan i början av 1900-talet och har sina rötter i stora servicebolag som SARA, Procordia Service och Partena. År 1995 köpte Sodexo upp Partena och idag är Sodexo Norden ledande inom Service Management i Norden med 11.000 medarbetare i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
Se alla inom temat här
Senaste i Reportage
Stockholm Waterfront Congress Centre Uppland
Den spektakulära fasaden har sedan byggnaden uppfördes 2011 blivit ett självklart inslag i Stockholms stadsbild. Hotell- och konferenskomplexet Stockholm Waterfront är stort – men inte för stort – här möts alla av samma flexibilitet och servicefilosofi som är grunden för lyckade möten.
Centralhuset Konferens Bohuslän
Mötestrender På Göteborgs Centralstation, med omedelbar närhet till tåg, flygbussar, linjebussar och spårvagnar, hittar du Centralhuset Konferens. En effektiv mötesplats som erbjuder 8 moderna och dynamiska lokaler för upp till 85 personer. Hotell, restaurang och bar ligger vägg i vägg med anläggningen.
Münchenbryggeriet Event & Konferens Uppland
Stora möten Münchenbryggeriets imponerande byggnad är ett av Stockholms mest karaktäristiska inslag i stadsbilden. I den vackra tegelbyggnaden från sent 1800-tal tillverkades öl i över 100 år. Idag hittar du en av Stockholms största konferensanläggningar med en total kapacitet på 2 500 deltagare.