Viking Line fyrfaldig Service Score-vinnare
Prisbelönta Viking Line ger bäst service till havs 2017. Detta enligt den riksrepresentativa undersökningen Service Score som årligen mäter kundnöjdheten hos närmare 200 svenska företag, myndigheter och organisationer. Viking Line som vinner priset för fjärde gången mottog utmärkelsen vid en ceremoni i centrala Stockholm ikväll den 26 april.
27 april 2017,
Sedan 2012 mäter Service Score årligen kundnöjdheten och bemötandet i en rad olika tjänstebranscher. Viking Line som tillsammans med två andra rederier var nominerade i kategorin Transporter till sjöss fick vid prisutdelningen den 26 april utmärkelsen Bästa Service.
– Det är en ära att vinna Service Score för fjärde gången, det är ju ett fantastiskt fint erkännande direkt från våra kunder. Vi strävar efter att ge service på högsta nivå till alla våra 6,5 miljoner resenärer, genom hela resecykeln från bokningen till terminalen och upplevelsen ombord på fartygen. Det här priset ger oss på Viking Line drivkraft att fortsätta utveckla en kundupplevelse utöver det vanliga, säger Kenneth Gustavsson, försäljningsdirektör på Viking Line Skandinavien.
Service Score mäter årligen kundupplevelsen hos över 180 svenska företag, myndigheter och organisationer i 20-talet olika branscher. Ett riksrepresentativt urval av flera tusen svenska konsumenter svarar i mätningen på frågor om hur servicen och kundbemötandet fungerar.Viking Line har vunnit priset i sin kategori åren 2013, 2014, 2016 och 2017. Övriga pristagare i resebranschen i år är Arlanda Express, SAS och Ving.
Läs mer om Viking Line och boka din konferens här på Konferensguiden.se. Här erbjuds du kostnadsfri bokningshjälp med konferens, möten och event.
På bilden: Försäljningsdirektör Kenneth Gustavsson och intendent Roger Silfvast, M/S Rosella.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.