Clarion Hotel Sign slår historiskt rekord
Hotell Clarion Hotel Sign redovisar fina resultat. Under september slog Clarion Hotel Sign dessutom historiskt rekord, där kedjans rekord från 2008 slogs med en omsättning på en bra bit över 38 miljoner kr.
5 oktober 2015,
– Den omsättning som vi hade i september är historisk, och det högsta ett Nordic Choice-Hotell någonsin har levererat, säger Kai Pasma, hotellets VD.
Det har varit en lysande sommar för hotellbranschen. Stockholm är en destination som allt fler väljer, så väl internationella som nationella besökare, en trend som tydligt går att avläsa i Clarion Hotel Signs resultat.
– Det här känns väldigt roligt och är ett fint kvitto på att det har gått bra för oss redan från start. Det första året för ett nyöppnat hotell brukar generellt generera god omsättning tack vare nyhetens behag, men att vi nu, år 2015, så pass långt senare fortfarande slår Nordic Choice kedjans rekord och även vårt eget från 2008 - det är vi mycket stolta över, säger Hanna Frick, marknadschef för Clarion Hotel Sign.
Kai Pasma menar att hotellets satsning på mat och dryck är en av de bidragande faktorerna till Clarion Hotel Signs höga omsättning. ”American Table”, som Clarion Hotel Sign tagit fram tillsammans med stjärnkrögaren Marcus Samuelsson, har fallit mycket väl ut och är populärt både bland stockholmare och hotellets gäster.
– Vi är glada att så många väljer att bo hos oss och ser också att vår gästnöjdhet ökar stadigt. Det är en härlig situation som samtidigt sätter högre krav på oss, och gör att vi ständigt arbetar för att höja gästupplevelsen på plats.
Se alla inom temat här