Oppigårds Bryggeri lanserar sitt första folköl
Mat & dryck Oppigårds Bryggeri lanserar nu sitt första folköl någonsin: Oppigårds Session Pale Ale 3,5%. Den nya ölen lanseras i samarbete med Hemberga Dryckesgrossisten AB som kommer att sköta försäljningen och distributionen av produkten.
22 april 2015, uppdaterad: 29 maj 2015
– Vi är väldigt glada att äntligen kunna erbjuda marknaden ett riktigt gott folköl, säger Björn Falkeström, VD och grundare av Oppigårds. Session Pale Ale 3,5% är ett välhumlat öl med mycket smak som vi tror kommer möta de höga förväntningarna från trogna Oppigårdskonsumenter.
– Det är naturligtvis jätteroligt att få möjligheten att arbeta med Oppigårds Bryggeri, säger Mattias Pettersson, VD för Hemberga Dryckesgrossisten. Vi har en lång erfarenhet av att arbeta tillsammans med svenska hantverksbryggerier, och vi har länge beundrat den höga kvaliteten i Oppigårds verksamhet.
Oppigårds Bryggeri AB grundades år 2004 och har genom åren mottagit ett stort antal utmärkelser för sina produkter. Bolagets grundare Björn Falkeström har också uppmärksammats och belönats ett flertal gånger för sin entreprenörsgärning. Idag är Oppigårds ett av de ledande svenska hantverksbryggerierna.
Hemberga Dryckesgrossisten AB grundades 1948 och representerar flera globala marknadsledande varumärken i Sverige, bland annat Snapple, Gatorade och Perrier. Hemberga Dryckesgrossisten är också den ledande leverantören i Sverige av hantverksbryggda folköl från passionerade bryggare. Hemberga Dryckesgrossisten levererar dryck till dagligvaruhandeln, servicehandeln, kontor, träningsanläggningar, Horeca-marknaden och Systembolaget.
Se alla inom temat här